středa 20. července 2011

Innovation Thinking for Business - rapid prototyping (co jsme dělali v hodině)

Myslím, že to, co do nás tady hustí, už mě jen tak neopustí a že ve chvíli, kdy budu mít pracovat na nějakém projektu, který bude vyžadovat inovativní myšlení (takže vlastně cokoliv), tak si vzpomenu na to, co by se dalo udělat, aby se myslelo inovativně. 

 
Asi dneska přišel čas na to napsat něco o hodinách na ISUP (International Summer University Programme). Mám zapsaný dvě - Innovation Thinking for Business (Jak myslet inovativně v businessu) a Dánština pro začátečníky, dneska se budeme věnovat Innovation Thinking.
Učí to profesorka z New York Stern School of Business, Aline Wolff. Je to paní tak mezi 50 a 60 (odhad!), možná spíš k 60, na hlavě má trvalou trochu jako moje babička a je úžasná. Nikdy bych nevěřila, kolik energie v takové paní může být. 
Každou hodinu má za cíl pořádně nás naučit využívat a pochopit jednu, dvě, maximálně tři metody, modely nebo postupy, které lze využít pro lepší pochopení, jak inovativně myslet v businessu (jaký je to rozdíl oproti českým profesorům, jejichž cílem je !většinou! za jednu hodinu do nás nalít co nejvíc informací, čísel a tabulek).
A abychom to řádně pochopili, má pro nás připravené různé aktivity, abychom si to řádně vryli do mozku: skupinové diskuse, videa, diskuse v celé třídě na základě předem načtené literatury, praktická cvičení (jděte ven a 15 minut pozorujte lidi a napište si co nejvíc poznámek, abychom si procvičili etnografické pozorování, udělejte prototyp vašeho projektu, vygooglete si obrázky a udělejte z nich příběh). Třeba pro pochopení mindmappingu nám donesla velké A3 papíry a barevné pastelky a tvořili jsme mindmapy, když jsme se učili o "juxtaposition" (fakt nevím, jak to přeložit), přinesla nám dvojice obrázků spojené co nejnelogičtěji a vymýšleli jsme na ně produkty (my např. měli plyšového medvěda a otisk prstu), dneska nám donesla balónky, barevné papíry, bavlnku, lepidlo, knoflíky a tvořili jsme prototypy našich závěrečných projektů (výsledek snažení naší skupiny je vidět na fotce, a bohužel musím říct, že naše skupina měla ještě nejvíc nekreativní výtvor ze všech). 
Pak jsme skončili hodinu o 30 minut dřív a šli jsme se podívat do Danish Design Center na výstavu o inovacích která k mému velkém překvapení obsahovala hodně věcí z toho, co se v hodině učíme.
Celkově: Přiznávám, že na standardy, na které jsem zvyklá, mi připadá, že do nás profesorka do toho hustí málo. Na druhou stranu si myslím, že to, co do nás hustí, už mě jen tak neopustí a že ve chvíli, kdy budu mít pracovat na nějakém projektu, který bude vyžadovat inovativní myšlení (takže vlastně cokoliv), tak že si vzpomenu na to, co by se dalo udělat, aby se myslelo inovativně. Takže mě to připadá o hodně efektivnější. A možná je mi to připadá málo "pro pokročilé" i pro to, že je to bakalářský kurz, který nepředpokládá žádné předchozí znalosti. A tak by mě zajímalo, jestli magisterský kurz je o něco pokročilejší.

Žádné komentáře:

Okomentovat