pátek 22. července 2011

Tak to vypadá, že mám práci

V Dánsku se dá přežít jakž takž zalevno, ale žít u užívat si se tady levně moc nedá. A tak nám bylo od začátku jasný, že si musíme najít práci. Jenže jak už to tak bývá, sehnat si práci, když neumíte místní jazyk, není až tak jednoduchý. Takže dnešní vývoj událostí mě až překvapil :)
Měla jsem ráno v 10:00 pohovor (hrozný vstávání) ve firmě, která prodává ramena na monitory, obrazovky, projektory, klávesnice atd. Potřebují někoho, kdo jim pomůže obvolat anglický a francouzský firmy, představí jim produkt a pokud budou mít zájem, tak jim ho pojede ukázat!

Citace z pohovoru: "Víte, u nás se mluví v kanclu skoro jenom anglicky, všechna dokumentace je v angličtině, tak proč bysme brali nějakýho Dána, kterej si najde práci všude, když můžeme vzít zahraničního studenta, že."


Takže jsem si pěkně včera přeložila jejich stránky do francouzštiny, podívala se na Paris, je t'aime a kousek Le diner de cons, abych se procvičila ve francouzštině a šla. Je to asi 30 minut od Frederiksbergu, naštěstí pěkně přímo metrem.
Je to na Amageru, v jednom business centru (Bella Center), hned vedle kodaňskýho kongresovýho centra. Tohle je budova, které je hned vedle, neměla jsem s sebou foťák, čehož jsem docela litovala, protože to tam vypadá moc pěkně. Takže fotka je ukradená z internetu.


Paní, co mě měla na pohovor, si myslela, že ho máme až v 11, takže jsem na ni musela čekat (byla už v práci, jen někde odběhnutá) v kanceláři. A ta mě naprosto nadchla! (bohužel, zase žádný fotky) Kombinace šedé, oranžové a bílé, polohovací stoly, polohovací židle, podložky na nohy, jeden ze zaměstnanců tam chodil v ponožkách, lampičky na stole jako z vesmírné lodi, obrovskej gauč, macy místo PC atd. Pěkně jsem si to srovnávala s tím, jak vypadá českej MC office, to pohodlí... No a během čekání jsem se pobavila s paní, co už tam seděla (další zaměstnankyně), zjistila jsem, kam jede na dovolenou a samozřejmě řeč přišla na obligátní téma v Dánsku - počasí. Takže Dánové jsou fakt hodně otevření a přátelští.
Potom už jsem měla interview, který vlastně bylo spíš o vyjasnění si nějakých věcí - žádný otázky na firmy, žádný mluvení ve francouzštině, žádný behaviorální otázky, jenom diskuse o tom, co mě baví, o čem je ta práce a že sice na ten selling moc profil nemám, ale že se jim ten profil líbil tak, že to nevadí, a že by chtěli trochu pohnout aji s marketingem, takže určitě tam nějakej selling bude, protože to potřebujou, ale asi tam budou i další věci, který mají spojitost s marketingem. 
Pohovor probíhal v jídelně, kde byla nachystaná naprosto luxusní snídaně formou bufetu, my si daly ale jenom kafe. Ale hrozně pěkně to tam vonělo a nějaká paní tam snídala dokonce se svýma dětma. A tak jsem se dozvěděla, že obědy jsou snad v téhle jídelně placený firmou... no jestli jsem se nepřeslechla, tak budu v kanclu každej den! :)
Čímž se teda dostáváme k tomu, že sice paní říkala, že mi dá vědět do středy, ale už dneska kolem třetí mi přišel email, že by byli rádi, kdybych u nich od 1. září nastoupila :). Plat hrubého za měsíc (při 15 hodinách týdně) v DKK by měl odpovídat mému měsíčnímu hrubému platu v CZK za MC term ;), pracovní doba flexibilní (kdykoliv mezi 8h a 17h ve všední dny, 10-15 hodin tejdně, podle zkoušek atd.). A tak to vypadá, že se ze mě stane odborník na ramena na elektroniku :) Naštěstí paní říkala, že vlastně nejde ani tak o prodej, jako spíš o představování, že hodnocení neprobíhá na základě prodejů a že jde o to vytvořit s potenciálním zákazníkem dlouhodobý vztah. Tak to bude sranda!
Tak uvidíme od 1. září :).

Žádné komentáře:

Okomentovat