úterý 12. července 2011

Rozšiřujeme portfolio sportovních aktivit (plavání) / Enriching portfolio of sport activities (swimming)

Konečně jsme se dneska odhodlali k tomu, abychom šli prozkoumat místní bazén. 
První věc, která nás trochu odrazovala, byla cena. 36 DKK za jeden vstup, 360 DKK za 12 vstupů. Pravda, vstup je na 120 minut, ale kdo by vydržel plavat ve vnitřním bazénu 90 minut (když počítáme pěkných 30 minut na sprchu a na převlečení). Takže sice za dlouhou dobu, ale cena nám připadala docela přemrštěná. Nakonec ale zvítězilo to, že jsme si kromě posilování nohou u běhání chtěli posílit i záda a ruce, tak jsme šli.
Bazén je to celkem normální, jako třeba AXA v Praze. Teda, pokud jste dospělí. Nebo chcete jenom plavat. Pro děti a hravé tam byl tobogán, malé brouzdaliště a malý bazének, ve velkém bazénu navíc přivázaná velká nafukovací velryba, na kterou skákaly děti a k tomu pár skákacích můstků. Asi to bude tím, že jsme zatím v Dánsku nenarazili na moc venkovních koupališť. Přece jen tu asi není moc počasí na to, aby takový business model fungoval.
Takže jsme si koupili 12 vstupů za 360 DKK (dalo se platit jenom dankortem nebo cash, což mi trochu zahýbalo s cashflow), paní u pokladny byla tak hodná, že nás upozornila, že na skříňky potřebujeme 20 DKK minci, tak ať ji neplatíme drobnejma, protože nebudeme mít jak zavřít skříňku. 
Bazén jako takovej je víceméně normální, jen mě třeba hodně děsila hloubka pod skákacíma můstkama, takže jsem se pod vodou ani ze začátku nemohla dívat dolů :D, Věc, co mě trochu mrzela, že ani Dánové nejsou schopní dodržovat to, že když je u lajny napsáno "crawl", tak se tam prostě plave kraul. A když už prsa, tak aspoň rychle. Jinak normální bazén 25 m (asi).
No a tím se dostáváme k tomu, proč se vyplatí být v dánském bazénu (nebo aspoň v tom, kde jsme byli mi, zřízeném Frederiksberg Kommune) celé dvě hodiny. V ceně lístku do bazénu je totiž i vstup do sauny. Takže kromě toho, že si za 99 Kč pěkně zaplavete, tak si můžete taky pohovět v sauně. A to hádám přijde dost vhod až tu budou dlouhé studené zimní noci... tak se na to skoro těším.
Zajímavé taky je, že v takové sauně se dobře seznamuje (ne, ne tak, jak to teď všichni pochopili, sauny jsou totiž oddělené ženské a chlapské), ale prostě s lidma. Takže mě tam hned vyzpovídala jedna paní, jestli tu jsem na dovolené, proč chci do Dánska a jak se mi dneska plavalo... A kdybych uměla dánsky, tak jsem se tam mohla přidat ke dvěma dalším diskuzím.. no ale to teda až příště, no....

Žádné komentáře:

Okomentovat